
La sfarsitul unui schimb de mingi din timpul finalei de tenis de la Australian Open, chilianul Fernando Gonzales s-a intalnit cu un fluture ametit undeva langa fileu. Putea fi o insecta, nu neaparat un fluture, nu s-a vazut foarte bine si nici comentatorii nu ne-au luminat.
Cert e ca Gonzalez, in uralele publicului, a inceput sa-l "mature" cu palma pe fluture, cu mare atentie, ca sa-l scoata in afara terenului, unde ar fi fost (ceva mai) in siguranta. Pana la urma a chemat in ajutor un copil de mingi care a reusit sa prinda fluturele in pumn si a fugit catre coltul lui, aplaudat de intreaga arena. Bineinteles, copilul n-a uitat sa-si faca datoria. In mana cealalta a luat mingea de tenis ramasa de la schimbul abia incheiat.
Cat a fost sinceritate si cat marketing in gestul lui Gonzalez, constient ca era privit live de milioane de oameni, e greu de spus. Cert e ca gestul lui este din alta lume pentru multi.
Si apropo de marketing, intr-o reclama la automobilele Kia difuzata pe parcursul aceluiasi Australian Open, spaniolul Nadal, numarul doi mondial, face niste figuri atletice pe un munte, dupa care intr-un final apoteotic isi strange bandana pe cap si intreaba razboinic "Who's Next?". Probabil singura reactie care l-ar "ofili" ar fi o voce care sa-i raspunda: "Federer".
Apropo de Roger Federer, elvetianul a devenit, dupa victoria asupra lui Gonzalez de duminica, primul tenismen din ultimii 27 de ani care castiga un turneu de mare slam fara sa piarda nici un set pe parcurs. (dupa Bjorn Borg, la Wimbledon)